When you realize you want to spend the rest of your life with somebody, you want the rest of your life to start as soon as possible.

~Nora Ephron, When Harry Met Sally

Tuesday 27 September 2011

D.I.Y - bunga pahar (bunga stoking)

Assalamualaikum,


Saya kini sedang berkira-kira tentang bunga pahar yang saya kira (lagi) is one of the important things (eh, rasanya semua penting kot) dalam majlis kahwin nanti. Apa taknya, bunga pahar adalah sebahagian daripada pelamin, tempatnya pun betul-betul di hadapan pelamin di kiri dan kanan. Perlulah spesial sikit, terutama bunga pahar ni akan diberi pada tetamu juga... 

Saya masih belum ada idea konkrit untuk bunga pahar tapi saya suka tengok trend sekarang dengan bunga dip tu ataupun bunga stoking. Kalau kena gaya memang nampak cantik sangat dan ekslusif.... Kalau boleh saya nak bunga pahar untuk majlis saya nanti juga ada warna putih and a bit of pink and grey. Wah gitu, sepadan dengan pelamin, hehe... Jangan tenggelam sudah....

Kalau saya nak D.I.Y tu susahlah nak janji, tapi saya ada search di youtube memang melambak tutorial untuk buat bunga, Boleh lah belajar kat situ kalau tiba-tiba datang angin baik jadi rajin nak buat sendiri pulok. Ada satu video yang saya suka sangat the flower and also the colour. Memang sebelum ni saya dah berkira-kira (lagi) untuk gunakan calla lily sebagai corsage untuk para gentlemen. Dan semalam terjumpa pulak dengan video ini, sangat suka...

Jadi harus upload di sini dulu, boleh lah rujuk balik bila time rajin tu datang, hehek....



The colour sangatlah cantik, really love it. Got to do it too..... Hee, yang ni tak promise.... Tapi tutorial video ni sunyi sepi lah, takde suara lah pulak, at least lagu ke... Tapi takpelah, at least dia tunjuk in details jugak satu-satu macammana nak buat. Memang mudah nak faham. Okey, that's it! Esok sambung fikir lagi, hehe...

Thanx with 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...